Niewielkie klasy, psycholog obecny na każdych zajęciach, głęboka troska o jakość relacji z rodzicami. To tylko niektóre czynniki wpływające na wyjątkowość tego miejsca.
Nasi uczniowie rozwijają kompetencje społeczne na równi ze zdobywaniem wiedzy szkolnej. Ustawicznie kształtujemy u dzieci umiejętności pozwalające na sprawne funkcjonowanie w coraz bardziej skomplikowanym środowisku społecznym. Podczas rozbudowanych treningów umiejętności społecznych zwracamy uwagę na to, jak rozpoznawać problemy i jak na nie reagować, uczymy poprawnego odczytywania potrzeb i intencji innych osób, skutecznego rozwiązywania konfliktów, a także innych kluczowych w tym zakresie umiejętności.
Tworzymy zespoły klasowe w taki sposób, by umożliwić naszym uczniom nawiązywanie pozytywnych i trwałych więzi z rówieśnikami. Inspirujemy podopiecznych do integracji i współpracy. Przyświeca nam cel, by każdy uczeń miał poczucie, że jest akceptowany i szanowany, a w razie potrzeby, że może liczyć na pomoc i wsparcie nauczyciela oraz kolegów.
Nasi podopieczni uczą się w małych, 4-6 osobowych klasach. Uczniowie mają możliwość kształtowania wystroju sal. Ważne jest dla nas to, by dzieci czuły się w szkole jak u siebie w domu. Dbamy, aby otoczenie, w którym spędzają codziennie dużo czasu, było przyjazne, bezpieczne i estetyczne. Aranżacja przestrzeni w naszej szkole ma pozytywny wpływ na przebieg i efektywność procesu edukacji i socjalizacji.
Psychologowie o dużym doświadczeniu terapeutycznym pełnią rolę wychowawców i są obecni na każdej lekcji. Podczas zajęć czuwają nad motywacją i pozytywnymi zachowaniami uczniów. Dysponując pogłębioną wiedzą o mocnych i słabych stronach ucznia, pomagają w zindywidualizowaniu procesu nauczania.
Stosujemy model edukacji oparty na doświadczeniu. Przekazywanie wiedzy łączymy z metodą eksperymentu, która pozwala uczniom badać i obserwować zjawiska oraz wyciągać na ich podstawie odkrywcze wnioski. Pojęcia abstrakcyjne przedstawiamy w sposób możliwie najbardziej konkretny. Często posługujemy się warsztatową formą zajęć, która pobudza do współpracy. Stosujemy metody uwzględniające i rozwijające zainteresowania naszych uczniów.
Nasi nauczyciele z chęcią sięgają po pomoce multimedialne, które sprawiają, że proces kształcenia jest ciekawszy, a uczniowie osiągają znacznie lepsze wyniki w nauce. Umożliwiamy dostęp do nowoczesnych źródeł i narzędzi informacji. Korzystamy z tablic interaktywnych, tabletów, materiałów edukacyjnych dostępnych online. Pragniemy, aby zdobywanie wiedzy było ciekawe i budziło pozytywne emocje. Atutem naszej placówki edukacyjnej jest również biblioteka szkolna, angażująca uczniów w proces czytania oraz będąca dla nich atrakcyjnym miejscem rozrywki.
Biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby dzieci z autyzmem stale rozwijamy ofertę zajęć dodatkowych. Mają one formę warsztatów pod czas których nasi uczniowie rozwijają swoją wiedzę o świecie, umiejętności społeczne i komunikacyjne, techniki uczenia się i wiele wiele innych. Zapraszamy do zapoznania się z nimi
Zobacz więcejWiemy, że kluczem do sukcesu naszych uczniów jest współpraca szkoły i ich rodzin. Doceniając znaczenie wiedzy o dziecku, którą posiadają jego opiekunowie stawiamy na bezpośredni kontakt i stały przepływ informacji. Staramy się, aby osoby związane ze Szkołą Podstawową Stowarzyszenia DAR tworzyły zgraną społeczność, którą łączy wspólny cel, jakim jest pomoc naszym podopiecznym.
Kluczem do stworzenia klasy, w której uczniowie będą mogli maksymalnie wykorzystać swój potencjał jest właściwy dobór dzieci. Dlatego tworzymy klasy możliwie jednorodne do których uczęszczają dzieci będące na podobnym poziomie funkcjonowania.
dowiedz się więcej